Školní jídelny si se svým rozpočtem mohou dovolit používat i poměrně nákladné suroviny, jako je čerstvý losos nebo sušená rajčata. Setkáváme se ale s tím, že i losos končí ve zbytkách. „Bez ohledu na to, s jakou surovinou jídelny pracují, měly by se na chvíli zastavit a popřemýšlet, jakým způsobem z ní získat maximum chuti. Promyslet si pořádně postup, kulinářskou techniku. Není důležité mít nekonečné množství receptů a neustále nabízet nové a nové jídelní lístky. Důležité je si udělat sady osvědčených receptů, na které se děti budou opakovaně těšit a také tyto pokrmy opakovaně v roce dostanou,“ radí Alexandra Košťálová ze Státního zdravotního ústavu.
Kuchařkám zachutnalo ragú a krém z pečeného celeruNejvětším překvapením pro účastníky kulinářského workshopu byla informace o tom, jak jednoduché je v provozu školní jídelny připravit si k přímé spotřebě nebo i do zásoby skutečný poctivý vývar. Ten pak mohou použít jak na polévku nebo na podlití masa, ragů či rizota. Chuť výsledného pokrmu je výtečná i s minimem soli a bez dochucovadel.
Mezi pokrmy, které kuchařkám v Brně zachutnaly opravdu výjimečně a chtěly by je vyzkoušet ve svých jídelnách, patří kukuřičný krém zdobený popcornem, ragú bolognese, krém z pečeného celeru a recepty z asijské kuchyně.